Beijing 1 - Reisverslag uit Peking, China van Ton & Patricia Geise - Lloyd - WaarBenJij.nu Beijing 1 - Reisverslag uit Peking, China van Ton & Patricia Geise - Lloyd - WaarBenJij.nu

Beijing 1

Door: tg

Blijf op de hoogte en volg Ton & Patricia

27 September 2009 | China, Peking

Vlucht, overtocht en reis naar China verliepen probleemloos. Koffers op tijs terug, Hong Chi, onze reisbegeleider spreeks vootreffelijk Nederlands, hotelkamer wat krap, maar verder prima, korton alles o.k.
Hong houdt niet van tijdverlies, dus na aankomst in het hotel kregen we een uurtje om bij te komen en op te frissen en dan ging we direct een wandeling maken door de Hutong (oude wijk) waar ons hotel tegen aan ligt. Aansluitend naat het Plein van de Hemelse vrede, want ook dat dat ligt op 3 minuten wandelen van het hotel.
Na het plein, met de metro door naar de Lama Tempel (Tibettaans Boedhistisch) een aansluitende een restaurant waar we onze eertse Chinees Chinese maaltijd verorberden.
(Koste, inclusief drankjes Eur. 3 pp!!
Vervolgens nog even aan de overs van een meertje wat gedronken en daarna om 21:00 gecrashed want vandaag was het om halfzeven reveille.
Na een redelijk ontbijt voor achtten in de bus naar De Muur. Dik uur bussen en daarna wandelen, n u ja, meer klimmen wat het is behhorlijk stijl, over de Chinese Muur. Van de oospronkelijke 10.000 km is er no 6.000 over eb daarvan hebben wij wel een heel klein stukje afgelegd. Helaas is het weer wat nevelig en bewolkt, dus de vergezichten kwamen niet zo uit de verf.
Na de muur, door naar het Zomerpaleis, waar ons ook nog het een en ander aan klimwerk wachtte.
Alles zeer indrukwekkend en bijzonder.
De dag vanavond afgesloten met een acrobatische show van grootte klasse.
Morgen wordt het de Tempetl van de Hemelse Vrede, de Verboden Stad en nog wat parken daarom heen.

Dinsdag mioddag gaat de trein naar Xian, TerraCotta Leger.
Het reizen wordt nog spannend. Wat wij ons niet gerealiseerd hebben is dat dat de PRC (Peoples Republic China) hun 60e verjaardag vieren en dat Heel China vanaf woensdag een week vrij heeft. ER zijn naar schatting zo'n 150 miljoen Chinezen op reis in de dagen.
Onze treinreis naar Xian lijkt daar al last van te hebben. Het wordt dus toch nog een avontuur.....
Wordt vervolgd...

• 28 September 2009 - 08:59

Klaar:

Leuk!!! jullie verslag lezen!! En mooie foto's!
    heel veel plezier!
    En fijne reizen met al die chinezen die vrij zijn.. Wordt een drukke boel.. Dikke kus